Jaka forma reklamy jest w tym momencie skuteczna? Kiedy odbiór informacji następuje głównie za pomocą Internetu, trudno o coś namacalnego. O uwagę potencjalnych Klientów biją się setki usługodawców w tym samym momencie. Jak utrzymać przy sobie Klienta i nie odstawać od konkurencji? Trzeba sprawić, by z jakiegoś powodu pozytywnie nas zapamiętał. Upominki reklamowe to sprawdzony sposób na zwiększenie swoich szans na powrót Klienta.

Małe gifty dorzucane do zakupów to dobry zwyczaj, który pomaga zbudować świadomość marki u Klientów i podnosi ich ocenę na temat firmy. Zwykle takie upominki reklamowe są całkowicie niezobowiązujące i przybierają postać adekwatną do prowadzonej działalności. W księgarni możemy dostać zakładkę do lektury, w sklepie z elektroniką będzie to pendrive, a w banku po podpisaniu umowy zwykle możemy zatrzymać długopis. Oczywiście wszystko zależy od tego, na ile pieniędzy opiewały poszczególne transakcje. Upominki reklamowe są bowiem kierowane do Klientów, którzy zostawili w danym miejscu trochę pieniędzy. Wówczas po prostu nic nie kosztuje to usługodawcy – oczywiście mówiąc umownie, w kontekście tego, co właśnie zarobił. Wyjątkiem od reguły obdarowywania tylko hojnych Klientów są targi branżowe, na których wszelkiego rodzaju upominki reklamowe są obowiązkowe, ponieważ chodzi o zaprezentowanie firmy i pozostawienie po sobie śladu. W tym przypadku trudno obyć się bez folderów, długopisów z nadrukowanym logo firmy czy choćby słodyczy opakowanych w dedykowane pudełka. Obecna sytuacja na świecie sprawiła, że konkurencja jest bardzo ostra, więc wręczanie upominków reklamowych nie jest już właściwie kaprysem zależnym od jakiegoś pułapu zakupów, a staje się standardem. W końcu każdy Klient jest ważny, a nigdy nie wiadomo, czy w dłuższej perspektywie nie przyniesie nam zysków. Restauracje dowożące jedzenie na wynos często dodają do niego jakąś drobnostkę właśnie po to, żeby się wyróżnić. Niekoniecznie musi być akurat personalizowaną reklamą danej działalności, ale dodatkowy napój czy sos, to zawsze miłe zaskoczenie.

Długopisy z nadrukiem, długopisy z grawerem

Jednym z najbardziej popularnych gadżetów reklamowych pozostają długopisy, które mają na sobie nazwę firmy bądź jej hasło i zachowują kolorystykę zgodną z identyfikacją wizualną danego przedsiębiorstwa. Mogą to być popularne długopisy plastikowe, ale również modele metalowe, które mają odpowiedni grawerunek. Wszystko zależy od tego, ile pieniędzy chcemy przeznaczyć na takie upominki reklamowe, choć znaczenie ma również to, co pasuje do naszego profilu działalności. W czasie pandemii trudno o spotkania face to face, ale rozwój sektora e-commerce sprawił, że zamawiamy rzeczy chyba najczęściej w dotychczasowej historii. Dorzucenie giftu do zamówienia to miły ukłon w stronę Klienta i zwiększenie szansy na to, że jeszcze skorzysta z naszej oferty. Zwłaszcza, jeśli taki upominek jest przedmiotem użytkowym, takim jak choćby długopis. Zawsze się przyda, raczej nie wyląduje w koszu, a możliwe, że kiedyś zmieni właściciela, więc kolejna osoba zapozna się z naszą marką.

Czy upominki reklamowe można legalnie dystrybuować?

O tym, czy takie “rozdawanie” upominków jest legalne i jak wygląda kwestia opodatkowania takiego działania pisaliśmy już w artykule pt. “Gadżety reklamowe z logo firmy a VAT – czy rozdawanie materiałów reklamowych podlega opodatkowaniu?“, do którego zachęcamy. Podobnie zachęcamy do zapoznania się z ofertą w sklepu, w której znajdują się rozmaite modele długopisów i piór, które mogą być ozdobione według dowolnego projektu i otrzymać nadruk nanoszony różnymi technikami.