Namacalny dowód istnienia firmy manifestuje się zwykle metkami czy oznaczeniami na produktach – co jednak kiedy świadczymy usługi, których dotknąć nie można albo nie zatkniemy na nich szyldu? Wystarczy spojrzeć do szuflady i naszym oczom być może ukażą się długopisy firmowe kancelarii, firm budowlanych, gazet czy radiostacji. Skąd się tam wzięły? Sami nie pamiętamy, ale rozpoznajemy nazwy, jakie na nich widnieją.

Czasy się zmieniają i reklama przeszła naprawdę długą drogę od witryn wystawowych przez plakaty i billboardy po reklamę telewizyjną i tę w Internecie. Wszystkie mają swoje wady i zalety – wszystkie prawdopodobnie zostaną, nawet jeśli niektóre w szczątkowej formie. Docelowo reklama ma nas zachęcić do kupna danego produktu, choć znacznie częściej spełnia inną rolę, która wcale nie jest mniej ważna: informuje nas o tym, że dany produkt, usługa bądź firma w ogóle istnieją. I na tym się zatrzymamy, bowiem długopisy reklamowe są właśnie dobrym przykładem przedmiotów, które robią to skutecznie. Dlaczego? Bo poza formą reklamy są również użytkowe, a to oznacza, że cieszą się większą przychylnością odbiorców, niż chociażby ulotki.

Sprawdź, czy masz w szufladzie długopisy z logo firmy

Kolejną rzeczą, któdługopisy reklamowe “robią” lepiej od ulotek, jest długość okresu, jaki spędzą z nowym właścicielem. Są to przedmioty raczej pożądane, bowiem “zawsze mogą się przydać”, a to sprawia, że nie lądują w koszu. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że każdy ma w domu choć jedno takie narzędzie do pisania. Zdarza się, że jeśli ktoś poprosi nas o długopis, to damy mu właśnie jakiś tego rodzaju, bo jest po prostu przechodni, nie ma dla nas tak naprawdę żadnej wartości sentymentalnej, jedynie użytkową. Jednak to nie wszystko. Długopisy firmowe, poza wysłaniem komunikatu za pomocą logo, same w sobie budują w nas określony obraz danego przedsięwzięcia. Skoro ma swoje gadżety reklamowe, to musi mieć na to wykrojony budżet, a to z kolei rysuje nam prowizoryczną, mentalną mapę tego, jak dana rzecz jest zorganizowana:

  • jeśli to jednorazowy event, to miło, że pomyślano o takich drobiazgach,
  • jeśli to firma, której nie znamy, to wiemy już, że bierze swoją reklamę na serio,
  • jeśli to firma, którą znamy, to widzimy, że zależy jej na podtrzymywaniu relacji z odbiorcami nawet w najprostszy sposób.

Długopisy z logo firmy to jeden z najprostszych i stosunkowo tanich sposobów na reklamę, a patrząc na jego skuteczność, śmiało można zaryzykować stwierdzenie, że ich zakup nie bywa chybioną inwestycją.

Długopisy firmowe w czasie pandemii

Lockdown sprawił, że spotkania biznesowe czy różnego rodzaju targi są mocno ograniczone, jeśli nie w ogóle wyłączone z działania. Tym samym wydawałoby się, że nie za bardzo jest gdzie dystrybuować długopisy reklamowe, przez co mocno tracą na znaczeniu. Jednak nie jest to do końca prawda, bowiem jeśli prowadzimy sklep internetowy, to w dalszym ciągu można dorzucać je do zamówień w formie przyjemnych gratisów.