Gadżety reklamowe stanowią bardzo wdzięczny temat dla właścicieli firm – chyba każdy przedsiębiorca na pewnym etapie rozwoju swojej działalności zastanawiał się, jak sprawić, aby jego firma została lepiej zapamiętana. Możemy ten efekt uzyskać poprzez aktywność w mediach społecznościowych, albo dobrze zaprojektowane reklamy w Internecie. Ale to właśnie gadżety reklamowe mogą sprawić, że zostaniemy w umysłach naszych klientów na dłuższy czas.

Gadżety reklamowe – na czym polega ich wyjątkowość?

Takie upominki dla klientów stanowią swoisty fenomen, gdyż potrafią występować w najróżniejszych formach. Na rynku znajdziemy mnóstwo różnorodnych rozwiązań, dopasowanych do potrzeb różnych profili działalności. Przyjrzyjmy się im bliżej i zastanówmy się, które z nich mogą najkorzystniej wpłynąć na „wypozycjonowanie” naszej firmy wśród klientów.

Długopisy jako gadżety reklamowe?

Nie bez powodu długopisy stanowią jedne z najpopularniejszych tego typu rozwiązań. Powodów, dla których tak się dzieje możemy wymienić przynajmniej kilka, ale ich kluczową przewagą nad innymi drobiazgami reklamowymi jest ich uniwersalność.

Piszemy niemal wszyscy, praktycznie codziennie. To jedna z pierwszych rzeczy, których uczymy się w szkole podstawowej i jest to czynność, która zostaje z nami na zawsze. To umiejętność tak natywna, że trudno wyobrazić sobie bez niej nowoczesny świat – podpisujemy pisma urzędowe, piszemy listy, zostawiamy swój autograf na potwierdzeniu odbioru, zapisujemy notatki, czy także, ostatecznie – kaligrafujemy. Istnienie kaligrafii niejako potwierdza wyjątkowość długopisu, ponieważ podniosła ona pisanie niemal do rangi sztuki.

Jakie są pozostałe powody, dla których długopisy stanowią świetne gadżety reklamowe?

  • Mają niewielkie gabaryty – długopis można zabrać ze sobą wszędzie, nawet, gdy nie mamy przy sobie torby czy plecaka. Jego niewielkie rozmiary sprawiają, że bez problemu zmieści się on w niewielkiej kieszeni spodni lub marynarki.
  • Są powszechnie stosowane – Wielu z nas ciężko wyobrazić sobie spędzenie choćby jednego dnia w pracy bez potrzeby zapisania czegoś. Nawet w erze powszechnej informatyzacji, długopis wciąż wydaje się atrakcyjnym rozwiązaniem. Oczywiście, wiele rzeczy możemy zanotować w naszym smartfonie – jednak posiadanie notatki, którą możemy wziąć w rękę, czy schować do kieszeni daje pewną specyficzną satysfakcję.
  • Występują w najróżniejszych kształtach i formach – długopisy mogą być wykonane z tworzywa sztucznego, metalu lub nawet drewna. Nie ma też tak naprawdę żadnych ograniczeń dotyczących ich kolorystki – przy odrobinie wysiłku znajdziemy doskonale rezonujące z naszym gustem narzędzie piśmiennicze.
  • Nie wymagają zasilania – ten punkt może wydawać się absurdalny, ale warto jednak rozpatrzeć tę kwestię – w przypadku przerwy w dostawie prądu jesteśmy odcięci od naszych komputerów. Nawet jeśli nasze urządzenia posiadają wbudowany akumulator, przedłużająca się awaria elektrowni ostatecznie może sprawić, że staną się one bezużyteczne. Jeśli znajdziemy się w takiej sytuacji i będziemy mieli potrzebę coś zapisać, długopis może okazać się niezastąpionym narzędziem.

Jak widać, jest wiele powodów, dla których długopisy stanowią doskonałe gadżety reklamowe.

Gadżety reklamowe z logo?

Spersonalizowanie długopisu stanowi kluczową kwestię. W obecnych czasach naniesienie nawet skomplikowanej grafiki na powierzchnię długopisu nie stanowi żadnego problemu. Warto spojrzeć na to w taki sposób: klient, który dostał od nas taki drobiazg, będzie patrzył na logo naszej firmy za każdym razem, gdy będzie musiał coś zanotować. A jak wspomnieliśmy wcześniej, taka sytuacja może mieć miejsce naprawdę często.

Dobrej jakości długopisy reklamowe pełnią niejako podwójną funkcję – nie tylko działa jako standardowe narzędzie do pisania, ale też „zakotwicza” w umyśle klienta nas i naszą działalność. Ma szansę wytworzyć w nim łańcuch pozytywnych skojarzeń – pisząc takim długopisem może pomyśleć o nas w korzystny sposób, ponieważ to dzięki nam zyskał tak praktyczny gadżet. To właśnie ta cecha sprawia, że tego typu drobiazgi to doskonałe gadżety reklamowe dla firm – dzięki nim będziemy mieć dosłownie mobilną reklamę, którą podążać będzie za jej właścicielem.

Długopisy z grawerem jako gadżety reklamowe

Nic nie stoi na przeszkodzie, aby taki długopis został spersonalizowany znacznie precyzyjniej. Jeśli chcemy, aby taki upominek trafił w ręce określonych ludzi, np. szefów przedsiębiorstw, kierowników, albo menedżerów, możemy pokusić się o nadanie mu unikalnego charakteru, poprzez wygrawerowanie ciekawej sentencji, która będzie odnosić się do charakteru obdarowywanej osoby.

Dzięki temu, że będzie on skrojony pod oczekiwania konkretnego człowieka, zyska pewną wyjątkowość i unikalność. Ktoś, kto dostanie taki gadżet z pewnością chociaż raz pomyśli, że został on przygotowany specjalnie dla niego.

Podsumowanie

Gadżety reklamowe mogą występować w najróżniejszych formach, ale to jednak długopisy cieszą się niesłabnącą popularnością. Ich uniwersalność, poręczność oraz niezwykle duża przydatność sprawiają, że to drobiazg, który z ma szansę pomóc naszej firmie trafić wprost do serc klientów.

Fakt, że wybór różnych odmian jest tak szeroki sprawia, że bez większych problemów znajdziemy oryginalne i nietuzinkowe rozwiązanie.